Naj bodo čustva vaš najljubši učitelj
Predviden čas branja: 4 minute
Čustva nam kažejo, da so naši cilji in vrednote drugačni, kot smo mislili, da so. Čeprav to ni edini razlog, nam lahko napad tesnobe razkrije, da ne živimo pristnega življenja. Tesnoba nas pogosto prizadene v sredi obdobja, ki je videti uspešno in srečno. Vedno je presenetljivo, če oseba, ki je dosegla velik cilj, čuti. Da ni uspešna, medtem ko se ima nekdo drug, ki je dosegel bistveno manj, za zelo uspešnega. Na splošno lahko rečemo, da imamo ljudje potrebo po samouresničitvi, to pomeni, da rastemo proti uresničenju svojih največjih potencialov.
Svojega cilja ne moremo kupiti ali podedovati, dosežemo ga z razvojem.
To je edino, kar nam daje občutek uspeha. Čustva posebno tista bolj negativna, nam povedo kdaj se odmikamo od smeri potovanja. Čustva so tista, ki popravljajo našo smer in pomagala nam bodo, da bomo prišli do cilja. Stvari spoznavamo različno z glavo in srcem. O nečem lahko logično razmišljamo, ali pa to intuitivno čutimo. Morda želimo kako situacijo razumsko razčleniti, ali pa jo raje vidimo kot izraz medsebojnih odnosov. Stvari se nam lahko razgrnejo v prekrasnem zaporedju, ali pa se nam vse zgodi naenkrat. Lahko se nam zdi, da se kopljemo v čisti luči razuma, ali pa nas spodnese orgija čustev.
Mišljenje in čutenje sodelujeta kot vzajemen sistem.

To je optimalna situacija, ki zahteva zelo trdo delo. Prinaša ogromno korist, da smo sposobno videti stvari z več kot ene perspektive. To nam daje duševno globino in ugled, ki se ju ne da pridobiti na noben drug način. Glavo in srce lahko uskladimo tako, da moški zastopa razumsko stran enačbe, ženska pa čustveno. Verjetno pa je pot napredka v tem, da spodbudimo razvoj tako možganov kot tudi srca vsakega posameznika. Čustva nam pri tem pomagajo, ker se naši vzorci in bolečina ponavljajo, dokler ne dojamemo sporočila.
Čustveno učenje zadeva razumsko odkrivanje razlogov, zakaj se počutite, kot se.
To ni naloga za čez noč, temveč življenjsko delo. Vendar pa so rezultati tako vznemirljivi in se tako splačajo, da boste ne le začeli, ampak verjetno želeli nadaljevati. Vedeti moramo, da ena oblika razumevanja ni nadrejena, kar bi pomenilo, da je druga podrejena. Skoraj vsi se nagibamo k eni od oblik toda to pomeni, da skušajmo razviti tudi drugo. Celotnost pride s spoznanjem, da sta obe polovici potrebni. V nasprotju s tem se zdi svet podrejenosti in nadarjenosti, svet moči in podložnosti siromašen.

Ko doživimo čustvo, gremo skozi ciklus učenja.
Čustvo sproži dogodek, ki je lahko zelo dramatičen ali pa čisto neopazen. Odzovemo se lahko z neobvladanim besom, žalostjo, bridkim občutkom krivde, otopelo potrtostjo. Tako imenovana negativna čustva niso resnično negativna, vsebujejo skrito pozitivnost, ali skrito zlato. S tem ko se naučimo živeti v ravnotežju med močjo čustev in njihovimi nasprotji, nismo več enostranski.
Odpremo se sočutju in empatiji ne samo do drugih, temveč tudi do ranjenih delov nas samih. Čustva so nekoliko podobna gugalnici, ko je ena stran zgoraj, je druga stran spodaj. Če se iz čustev učimo, lahko gugalnico uravnotežimo. Nasprotni pol čustev nam je pogosti skrit in ena od nalog čustvene inteligence je, da ga odkrije. Z odkrivanjem nasprotij postanemo večji in globlji.