Razpad razmerja ali ločitev: stresna čustvena izkušnja

Razpad razmerja ali ločitev sta lahko ena izmed najbolj stresnih in čustvenih izkušenj v življenju. Ne glede na razlog, razpad razmerja vaše življenje obrne na glavo in sproži razna boleča čustva.

Tudi če razmerje ni več zdravo in osrečujoče, je ločitev ali razpad lahko izjemno boleča prelomnica.

Predstavlja izgubo, ne samo partnerstva, temveč tudi sanj in obveznosti, ki ste jih delili. Ljubezenska razmerja se začnejo na visoki ravni navdušenja in upanja v skupno prihodnost. Ko odnos ne uspe, se začno prepletati globoko razočaranje, stres in žalost. Vse je drugače, vaša rutina in odgovornosti, dom, odnosi z družino in prijatelji in celo vaša identiteta.

Žalostna ženska

Razpad razmerja prinaša tudi negotovost glede prihodnosti.

  • Kakšno bo življenje brez partnerja?
  • Boste našli koga drugega?
  • Boste ostali sami?
  • Bo naslednji partner takšen kot si želite?

Te neznanke so lahko še bolj poudarjene, kot če bi bili v nesrečni zvezi. Ta bolečina in negotovost pomenita, da je lahko okrevanje po razpadu ali ločitvi težko in traja dlje časa. Vendar je pomembno, da se vedno znova opominjate, da lahko pridete skozi to težko izkušnjo in nadaljujete z občutkom upanja in optimizma.

Obvladovanje samega sebe po razpadu razmerja

Normalno je, da se počutite žalostni, jezni, izčrpani, frustrirani in zmedeni. Ti občutki so lahko intenzivni. Morda se boste počutili tudi zaskrbljeni zaradi prihodnosti. Sprejmite, da se bodo takšne reakcije sčasoma zmanjšale. Tudi če je bila zveza nezdrava, je upanje v neznano trenutno zastrašujoče.

Dovolite si, prebroditi to obdobje. Morda ne morete biti tako produktivni pri delu ali skrbi za druge na točno takšen način, kot ste navajeni. Vzemite si čas zase, preusmeritev misli in ponovno prebujenje.

Žalostna ženska in ločitev

Če svoje občutke delite s prijatelji in družino, vam lahko to pomaga. Osamitev sebe lahko poveča raven stresa, zmanjša koncentracijo in prepreči vaše delo, druge odnose in splošno zdravje. Ne bojte se zaupati najboljšim prijateljem, lažje vam bo.

Žalost je naravna reakcija na izgubo, razpad ali ločitev ljubezenskega razmerja.

Izguba druženja in skupnih izkušenj, podpore, bodisi finančne, intelektualne, socialne ali čustvene, upanja, načrtov in sanj, spustite vse to. Dovoliti si, da čutite bolečino zaradi teh izgub, je lahko strašljivo. Lahko se bojite, da bodo vaša čustva prenasičena ali da se boste za vedno zataknili v temnem kotičku. Ne pozabite, da je žalovanje ključnega pomena za proces celjenja čustvenih ran.

Ne borite se s svojimi občutki, normalno je, da imate veliko vzponov in padcev in občutite številna nasprotujoča si čustva, vključno z jezo, zamero, žalostjo, olajšanjem, strahom in zmedo. Pomembno je prepoznati in priznati te občutke.

Ne pozabite, da je nadaljevanje cilja končni cilj.

Izražanje občutkov vas bo na nek način osvobodilo, vendar je pomembno tudi, da se ne zadržujete v negativnih spominih ali da preveč analizirate situacijo. Če se boste zataknili v škodljivih občutkih, kot so krivica, jeza in zamera, vam bodo odvzeli dragoceno energijo in preprečili, da bi osebnostno napredovali.

Privoščite si v tem obdobju več tistih aktivnosti, za katere prej niste  imeli časa.

Zmanjšajte druge vire stresa v življenju in po možnosti naredite kakšno večjo spremembo, za katero prej niste zbrali poguma. Učenje skrbi zase je lahko ena najbolj dragocenih lekcij, ki se jih lahko v tem obdobju naučite. V času čustvene krize skušajte prepoznati priložnosti za rast in učenje. Morda v življenju ne čutite nič drugega kot praznino in žalost, vendar to ne pomeni, da se stvari ne bodo nikoli spremenile.

Žalostna ženska in ločitev

V procesu celjenja čustvenih ran boste morali biti pošteni do sebe.

Poskušajte se ne zadrževati na tem, kdo je kriv ali se prebijati nad svojimi napakami. Ko se ozrete nazaj na odnos, imate priložnost izvedeti več o sebi, o odnosu do drugih in težavah, s katerimi morate soočiti.

Če boste sposobni objektivno preučiti lastne odločitve in vedenje, vključno z razlogi, zakaj ste se odločili za nekdanjega partnerja, boste naslednjič lahko zaznali, kje ste ravnali, in sprejeli boljše odločitve.

Preberite tudi NE ZAUPAJTE POPOLNOMA, ČE ZAČUTITE NASLEDNJE