KAKO ODPRAVITI BOLEČINE V HRBTENICI?

Vas zanima, kako odpraviti bolečine v hrbtenici?
Vas zanima, kako odpraviti bolečine v hrbtenici?

Vas zanima, kako odpraviti bolečine v hrbtenici?

Predviden čas branja: 4 minutes

Hrbtenica je steber našega telesa in glavni kanal za pretok informacij. Bolečine v hrbtenici nakazujejo, da je naš notranji steber nestabilen in ga moramo nemudoma učvrstiti. Vsako odlašanje pomeni, da se bodo bolečine v hrbtenici le še stopnjevale in nam dodatno oteževale življenje. Če ste kadarkoli izkusili bolečine v vratu, hrbtu ali ledvenem delu hrbtenice oziroma križu, potem veste, da gre za najbolj nadležno vrsto bolečine. Z bolečinami se sooča vsak dan več posameznikov, zato je toliko bolj pomembno, da pri zdravju hrbtenice ravnamo preventivno in reagiramo takoj, ko se bolečina pojavi.

Razlogi za nadležne bolečine v hrbtenici

Sodoben način življenja narekuje hiter tempo, veliko dnevnih migracij od službe do doma in visoke obremenitve na delu. Skupek dnevnih opravkov je eden največjih sovražnikov hrbtenice. Čeprav pri delu veliko več časa presedimo kot nekoč, se zaradi monotonosti pojavijo težave s telesno držo. Hrbtne mišice oslabijo ali celo zatrdijo, kar vodi v niz težav in pripelje do neznosnih bolečin v hrbtenici.

Vas zanima, kako odpraviti bolečine v hrbtenici?

Najpogostejši povzročitelji težav s hrbtenico so:

● monotoni in nepravilni gibi, ki jih ponavljamo iz dneva v dan,
● nepravilna telesna drža, ki hromi mišice hrbta,
● prevelike fizične obremenitve na delovnem mestu,
● prekomerna telesna teža,
● pomanjkanje vsakodnevne telesne aktivnosti,
● pogost stres in slabo rokovanje s stresom,
● pretirana športna aktivnost glede na zmogljivosti in starost,
● kronične bolezni, kot je na primer revma.

Hrbtenico, steber našega telesa, sestavlja 24 vretenc, med katerimi so medvretenčne ploščice za blaženje pritiskov in zagotavljanje gibljivosti.

Hrbtenici nudijo oporo obhrbtenične mišice in vezi, ki delujejo kot steznik, ki še dodatno učvrsti hrbtenico. Za gibljivost so pomembne tudi trebušne, kolčne in stegenske mišice. Če mišična podpora ni čvrsta, je samo še vprašanje časa, kdaj se bodo pojavile nadležne bolečine v hrbtenici. Za lajšanje in odpravo bolečine v hrbtenici moramo okrepiti mišice, ki hrbtenici nudijo oporo in omogočajo obrate, pregibe in obremenitve. Ne pozabimo, da po hrbtenjači potekajo živci, ki prenašajo informacije iz možganov v vse dele telesa in nazaj. Blokade v hrbtenici lahko povsem omrtvijo delovanje katerega koli dela telesa.

Bolečine v vratni hrbtenici

Ste že kdaj opazili bolečine v vratu po pretirani uporabi mobilnega telefona? Bolečine v vratni hrbtenici so ena od nadlog sodobnega načina življenja. Delo z računalnikom, brskanje po telefonu in uporaba modernih tehnologij naj bi nam olajšali življenje, a so prepogosto vir neznosnih bolečin in okvar vratnega dela hrbtenice.

Prisilna drža povzroča topo in ostro bolečino v vratnem predelu, ki se širi v ramena, lopatice in proti glavi. Pogosto jo spremlja otopelost zgornjih okončin in slabša gibljivost glave, ki jo spremlja bolečina ob vsakem zasuku v levo ali desno. Bolečine v vratu lahko povzročijo močne glavobole in druge nadležne simptome.

Kako nad bolečino med spanjem?

Se ne zbudite povsem spočiti? Bolečine v hrbtenici med spanjem so še posebej nadležne, saj ovirajo počitek in regeneracijo. Namesto da bi telo počivalo, se bori z bolečino. Zjutraj se prebudimo utrujeni in razdraženi, kar bolečine v hrbtenici iz dneva v dan stopnjuje.

Vas zanima, kako odpraviti bolečine v hrbtenici?

Kaj lahko naredimo, da zmanjšamo bolečine med spanjem?

Najpomembneje je najti položaj, ki ne bo potenciral bolečin. Lezite na hrbet ter podložite kolena in ledveni del hrbtenice. Pri bolečinah v vratu lahko vrat podložite z zvito brisačo, da mu zagotovite stabilen položaj. Če bolečine po nekaj dneh ne ponehajo in ne najdete korenitega vzroka zanje, je najbolje, da se naročite pri osebnem zdravniku, ki vas bo po presoji napotil k specialistu. A zavedati se morate, da je začetek vsakega zdravljenja enak preventivi. Potrebno bo veliko volje in gibanja, izogibanja nepravilni in prisiljeni drži, predvsem pa krepitve skeletnih mišic.

Vaje za močno in stabilno hrbtenico


Bolečine v hrbtenici so močno povezane s telesno kondicijo. Močne skeletne in trebušne mišice hrbtenici dajejo oporo, medtem ko povečana telesna teža in premalo gibanja pospešita staranje hrbtenice. Za močno in stabilno hrbtenico je preventivna vadba najboljša rešitev. Z redno vadbo vsaj trikrat na teden bomo okrepili mišični steznik, ki hrbtenici pomaga opravljati svoje naloge. Pomembno je, da za krepitev hrbtenice poiščete primerne vaje. Pomanjkanje časa in denarja naj ne bosta izgovor. Na spletu je pestra ponudba enostavnih treningov za hrbtenico, le strokovno vsebino je treba izluščiti od nestrokovnih napotkov samooklicanih strokovnjakov.

Eden od preverjenih športnih trenerjev, Miha Geršič, je skupaj s strokovnjaki pripravil strnjen trening šestih najboljših vaj za hrbet. Brezplačni video trening je odlična odskočna deska za zdrav hrbet in odpravo nadležnih bolečin v hrbtenici. V samo desetih minutah na dan lahko za zdravje svoje hrbtenice naredite več kot s serijo dragih in zamudnih fizioterapij.

Več si lahko preberete na Popolnapostava.com