KAJ BI MORALI JESTI V HLADNIH DNEH GLEDE NA ASTRO ZNAMENJE?

Kaj jesti in kako ohraniti imunski sistem v dobrem stanju v zimskih dneh?
Kaj jesti in kako ohraniti imunski sistem v dobrem stanju v zimskih dneh?

Kaj jesti in kako ohraniti imunski sistem v dobrem stanju v zimskih dneh?

Predviden čas branja: 7 minutes

Hladni dnevi so tukaj. Nekateri se jih veselijo, druge pa skrbi, da ne bi zopet podlegli kakšnemu prehladu ali bolezni. Potrebno se je zaščititi pred raznimi obolenji, ter se stabilizirati na psihičnem področju. Imunski sistem bo sedaj igral še bolj pomembno vlogo, zato je pomembno da mu posvetite več pozornosti. Določena živila dobro vplivajo na organizem, zato bi morala biti večkrat prisotna na naših jedilnikih, ali samostojno ali kot dodatek. Poskrbite, da jih boste imeli doma, saj lahko olajšajo tudi kakšno tegobo. Kaj je tisto, kar bi morali na področju prehranjevanja upoštevati v hladnih dneh?

Živila, ki so v hladnih dneh najbolj priporočljiva

  • Najbolj nas v zimskem obdobju grejejo živila z visoko vsebnostjo beljakovin, ter žita, kot so riž, ajda in proso. Izogibajte se zelenjavi, ki vsebuje veliko vode, jedi popestrite z začimbami, kot so pekoča paprika, peteršilj, bazilika.
  • Kurkuma je odlično sredstvo proti prehladu, za celjenje ran in celo za preprečevanje aken. Kurkuma je močna začimba in bi morala biti del vašega dnevnega ritma.
  • Ingver se uporablja za boj proti prebavnim težavam in slabosti, poleg tega pa lahko pomaga okrepiti imunski sistem in prepreči prehlad. Ingver ima protivnetni učinek in vsebuje veliko antioksidantov.
  • Limona pomaga izboljšati prebavo in pospešuje izgubo teže. Poveča tudi vašo energijo, pomaga vzdrževati čisto kožo in na splošno pomaga razstrupiti telo.
  • Cimet preprosto morate uporabljati, saj je odličen vir mangana in kalcija, odličen vir antioksidantov, vsebuje protivnetne lastnosti, izboljša zdravje srca, je naravno proti glivično in protimikrobno sredstvo, ki krepi imunski sistem.
  • Med ima visoko vsebnost monosaharidov, fruktoze in glukoze, vsebuje približno 75 odstotkov sladkorja, ki zagotavlja njegovo sladkost. Naravni med vsebuje vrsto spojin, ki delujejo kot antioksidanti, vključno s fitohranili, flavonoidi in askorbinsko kislino. Med, glavni adut hladnih dni ima tudi antiseptične in antibakterijske lastnosti.
Kaj jesti in kako ohraniti imunski sistem v dobrem stanju v zimskih dneh?

OVEN

V hladnih dneh boste izbirali bolj močno in celo mastno hrano, vendar se poskusite restavraciji s hitro prehrano kljub temu večkrat izogniti. Saj veste, da se v zimskem obdobju kilogrami kopičijo veliko hitreje, kot običajno. Privoščite si večkrat trenutek ob skodelici zelenega ali črnega čaja. Baldrijan vam omogoča miren spanec, pomiri stres in tesnobo ter omili simptome nekaterih prebavnih obolenj.

BIK

Ker se hladnih dni veselite, boste hrepeneli po večerjah in kosilih v domačem krogu. Najboljša izbira za vas bo sezonska hrana, v kombinacijami z zdravimi beljakovinami. Za mizo pa bo seveda pomembna tudi dobra družba. Biotin in pantotenska kislina imata veliko vlogo v sistemu presnove, krepita zdravje nohtov in las, izboljšujeta uravnavanje krvnega sladkorja.

DVOJČKA

Ker boste želeli na vsak način shujšati nekaj kilogramov, vas lahko to popelje še v večjo nervozo, ki posledično vodi v nenadzorovano poseganje po sladkem programu. Privoščite si bolj kvalitetno hrano, in sicer tokrat v nekoliko manjših količinah. Žajbelj pomaga proti potenju, čisti kri, pomaga izločati sluz iz dihal in iz želodca. Žajbelj deluje protivnetno ter umirja takrat, ko ste vznemirjeni.

Kaj jesti in kako ohraniti imunski sistem v dobrem stanju v zimskih dneh?

RAK

Nikar zaradi hitrega tempa v hladnih dneh ne preskakujte obrokov. Raje si naredite nov načrt, ki naj vključuje več beljakovin in predvsem več gibanja. Zamikali vas bodo slani prigrizki, še posebej ko boste v družbi s prijatelji. Artičoka lahko spodbudi delovanje žolčnika in jeter, pospešuje prebavo in uravnava raven holesterola. Vsebuje močne antioksidante cinarin in flavonoide.

LEV

Hrana bo za vas v hladnejših dneh zelo pomembna. Z veseljem se boste udeležili vseh večerij, na katere boste vabljeni. Morda tudi sami nastopite kot gostitelj, z malce drugačnimi jedmi, da zažarite kot želite. Kokosovo olje spodbuja delovanje metabolizma. Je eden izmed najbogatejših virov srednje verižnih maščobnih kislin, trigliceridov, katere oživijo lenobni metabolizem.

DEVICA

V hladnih dneh boste zvesti obiskovalci restavracij s posebnim pridihom. Dobro bi bilo, da kaj skuhate tudi sami, na koncu boste presenečeni nad svojo kreativnostjo. Pazite, da ne boste pozabili na vitamine in minerale. Borovnice vsebujejo antocianozide, ki so zelo močni antioksidanti. Izvleček borovnice je odličen v primeru slabega vida ali utrujenosti.

Kaj jesti in kako ohraniti imunski sistem v dobrem stanju v zimskih dneh?

TEHTNICA

Zavedati se boste začeli, da bo treba zdravemu prehranjevanju nameniti več pozornosti. Ker se zima odvija hitro, bo tako tudi z obroki, ki naj bodo bolj redni. Poskusite na jedilnik vključiti več sezonske zelenjave in počutje se bo kmalu izboljšalo. Aloe vera ima številne zdravilna učinkovine: krepi imunski sistem, zmanjšuje vnetja, uničuje viruse, bakterije in glivice, razstruplja organizem ter krepi metabolizem.

ŠKORPIJON

Veliko boste v hladnih dneh na področju prehranjevanja analizirali, vendar se boste na koncu običajno odločili za bolj enostavne obroke, ki pa bi jih lahko kombinirali s svežimi zelišči in začimbami. Nove smernice okusov vas bodo zagotovo navdušile. Čili lajša bolečine pri artritisu, zmanjšuje živčne bolečine, blaži prebavne težave. Capiscum, poznan tudi v kulinariki je odlična zaščita za hladno obdobje.

STRELEC

Vaše prehranjevalne navade v hladnih dneh ne bodo skoraj nič drugačne, saj boste zakoreninjeni s svojimi navadami, ki jih boste v svojem slogu trmasto nadaljevali. Če vam prijateljica svetuje kakšno zelišče, ga vključite v prehrano. Česen vsebuje več žveplovih spojin, preprečuje bolezni srca in ožilja. Pomaga topiti beljakovine in s tem preprečuje krvne strdke. Učinkovit je tudi v boju z glivicami in bakterijami.

KOZOROG

Začeli boste paziti, kaj jeste, saj ste opazili, da ste v zadnjem času nekoliko zanemarili smernice zdravega prehranjevanja. Kombinacija obiska telovadnice in zdrava uravnotežena hrana bo za vas zagotovo zmagovalna kombinacija, ki vam bo dala nov zagon. Ginko deluje tako na obtočila kot tudi na osrednji živčni sistem. Lajša depresijo ter glavobole, ohranja koncentracijo in spomni.

VODNAR

Vodnar v hladnih dneh obožuje zavetje toplega doma. Z veseljem boste vabili prijatelje v svojo hišo in uživali s kuhalnico v roki, ne pozabite pa, da preveč škodljivih maščob in cvrtje, škodi vašemu telesu. Bromelin, ki ga najdemo v ananasu močna antioksidativna snov, ki lahko ublaži bolečine in zatekanje, ter pospeši celjenje tkiv. Prav tako spodbuja razgradnjo fibrina, ki lahko povzroča zastajanje vode v telesu.

RIBI

Ribice s svojim zasanjanim tempom pogosto pozabite na število obrokov, zato bo v hladnejšem obdobju še posebej pomembno, da jeste vsaj petkrat na dan. Če nimate časa, so nujni dodatek v vaši torbici jogurt in oreščki. Ingver bo odlično dopolnilo k prehrani, še posebej takrat ko vas zebe in se slabše počutite.

Pripravila S.V. univ.dipl.inž.živil.tehnol.