SPORAZUMEVANJE S TEŽAVNIMI NADREJENIMI

Se težko sporazumevate s težavnim šefom ali šefico?
Se težko sporazumevate s težavnim šefom ali šefico?

Se težko sporazumevate s težavnim šefom ali šefico?

Predviden čas branja: 4 minute

Idealen voditelj bi moral biti samozavesten, prijeten, učinkovit, obziren, sposoben vživeti se v sočloveka in mu biti v oporo. A tudi vodilni delavci imajo napake in pomanjkljivosti. Vodilni, ki svojo voljo uveljavljajo s silo in z njo nadzirajo delavce, so za zaposlene zelo težko breme. Obstaja mnogo razlogov, zakaj ne uživate na svojem delovnem mestu. Eden izmed teh je lahko slabo vodstvo. Na delo se res odlično spoznajo, ne znajo pa motivirati ljudi. Mnogi zaposleni se znajo sami motivirati in dobro delajo, kljub majhnemu nadzoru.

Vendar pa lahko vsak še več da da od sebe, če ga nadzira vodja, ki razume, kako motivirati in pritegniti ljudi, da bi se pri svojem delu lahko kar najbolje potrudili.

Ker je vsak zaposleni drugačen človek, mire dober vodja ugotoviti, kateri delavci se najbolj odzivajo na pohvalo, kateri na napredovanja, denarne nagrade in kateri na možnost naučiti se novih stvari. Če trpite zaradi pomanjkanja motivacije pri delu, leži vzrok morda v vašem nadrejenem, ki ne razume nekaterih ali vseh delovnih pogojev, ki lahko odločilno vplivajo na padec motivacije.

PRESTOG NADZOR.

Če vam vodja ne pusti skorajda nobene svobode pri načinu opravljanja delovnih nalog, boste na delovnem mestu verjetno manj zadovoljni. Več besede ko imajo zaposleni, bolj bodo pripravljeni sodelovati. Nadrejeni, ki vodijo delavce s preveč trdo roko, ne morejo uspeti.

Se težko sporazumevate s težavnim šefom ali šefico?

NADREJENI SVOJIM DELAVCEM NE PRIZNAVAJO ZASLUG.

Nadrejeni delavcem vzamejo voljo, če jih nikdar ne pohvalijo, ampak se osredotočijo le na stvari, ki so jih opravili slabo ali narobe. Zaposleni katerih vodje so skopi s pohvalami, naj svojim šefom s pomočjo povratnih informacij povedo, kako se počutijo. Napredni vodilni vedo, da če delavce  pohvalijo, kadar si to zaslužijo, bodo le ti boljše delali.

Ljudje, ki znajo dobro voditi, vedo, da je treba delavce pohvaliti za dobro opravljeno delo.

Poleg tega pa more delavec, če hoče biti učinkovit in motiviran, jasno vedeti, katera so njegova opravila. Kadar ljudje vedo, kaj se od nas pričakuje, bolje delajo. Pomemben dejavnik pri vaših stikih z nadrejenimi je vaš odnos do vodenja. Celo najboljše zaposlene mora nadrejeni včasih usmerjati in celo popravljati. Drži, da obstajajo nadrejeni, ki vse pripombe izrečejo kot kritiko. Seveda obstajajo tudi nekateri zaposleni, ki želijo biti kritizirani.

Se težko sporazumevate s težavnim šefom ali šefico?

Kot zaposleni bodite pripravljeni sprejemati predloge, ki vam bodo pomagali bolje opravljati vaše delo.

Bodisi da ti predlogi pridejo v obliki grobih kritik ali pa blagih nasvetov in popravkov v obeh primerih se morate naučiti, kako jih sprejeti na pozitiven način. Kadar vas nadrejeni popravlja ali kritizira; nadzorujte svoje misli in obnašanje. Ne pozabite, da je v kritiki tudi nekaj resnice, ki jo boste spregledali, če se boste osredotočili le na to, kako se boste branili. Ne odzivajte se z jezo in prizadetostjo. Pripombam rajši pazljivo prisluhnite.

Če je kritika nejasna, prosite za podrobnosti.

S krivdo se ne obremenjujte. Ne dovolite, da bi vam kritika pokvarila preostanek dneva, namesti tega se preprosto odločite, da iste napake ne boste ponovili. Predvsem pa se ne zaprite vase, če vas kdo kritizira. Prav tako dela ne opravite slabše. V nas se pogosto sproži obrambni mehanizem. Če bomo čutili, da nas je nekdo prizadel še posebej nadrejeni, se bomo umaknili.