KAKO SE DOBRO RAZUMETI  S SVOJIM ŠEFOM

Preverite, kako se dobro razumeti s svojim šefom ali šefico
Preverite, kako se dobro razumeti s svojim šefom ali šefico

Preverite, kako se dobro razumeti s svojim šefom ali šefico

Eden najpomembnejših ljudi na vašo poslovni poti je vaš šef. Nekaterim šefom je všeč, če jim boste v vsem pritrdili. Takšni ljudje ne razmišljajo dolgoročno in verjetno niso najuspešnejši. Vodje, ki dobro opravljajo svoje delo, si želijo imeti v svoji skupini dobre sodelavce, čeprav se ti z njimi od časa do časa ne bodo strinjali. Kljub temu pa je zelo pomembno, kako izrazite svoje nestrinjanje, saj lahko močno vpliva na to, ali boste prepričali šefa, da spremeni mnenje, ali pa bo kar naenkrat na kocki vaša služba.

Za naše zadovoljstvo, srečo in rast na delovnem mestu je najpomembnejši prav vaš šef.

Nekateri imajo srečo, saj imajo šefa, ki je odličen vodja, učitelj in mentor, spet drugi delajo za takšnega, ki žal nima toliko posluha. Znajdete pa se lahko ne glede nato, kakšnega nadrejenega vam dodeli usoda. Preučite šefove cilje, način dela in delovne navade ter temu prilagodite svoje vedenje.

KADAR SE S ŠEFOM NE STRINJATE

To ne pomeni, da morate privoliti prav v vse in klečeplazno ustreči vsaki njegovi muhi. Včasih se s šefom preprosto ne strinjamo, in vodja, ki spodbuja ljudi, naj svoje nestrinjanje zadržijo zase, ne bo svojih napak nikoli spremenil. Kljub temu pa večina psihološko gledano le stežka prenaša kritiko. Kadar ste se znašli v sporu s šefom, je za vaš odnos z njim zato zelo pomembno, kako izrazite svoje mnenje. O stvareh spregovorite odkrito. Obzirno izpostavite razloge, zakaj ne morete sprejeti njegovega načrta. Kadar se motite, to priznajte. Kadar se z nečim ne strinjate, nevsiljivo predlagajte, kako bi lahko ukrepali drugače. Ne obešajte manjših nesporazumov na veliki zvon.

KAKO POKAZATI SVOJE NESTRINJANJE BREZ NESRAMNOSTI?

Naj bo vaše mnenje o sodelavcih dobro, dokler vam ne dokažejo drugače.  Morda oseba, ki podaja posplošene izjave, v resnici ni brezčutna, a ima slabe izkušnje, zaradi katerih se zdaj prepogosto odzove burno.

Potem ko se odločite za takšen odnos, se naučite poslušati in razumeti poglede te osebe. Pokažite, da jo poslušate in se trudite videti stvari skozi njene oči.

Kadar izražate svoje nestrinjanje, vedno prevzemite odgovornost za svoje občutke. Navadite se, da pri odzivih vselej govorite v prvi osebi ednine.

Svoje mnenje ali stališča podkrepite z ustreznimi stvarnimi dokazi. Čustva pustite ob strani.

Včasih obstajajo olajševalne okoliščine, zato uslužbencu prisluhnite.

Pustite, da pove vso zgodbo, in ga pri tem ne prekinjajte, temveč dobro poslušajte. Vprašajte ga po povedanem. To naj bodo vprašanja, ki vam bodo pomagala oblikovati popolno sliko, in ne sarkastična vprašanja, ki jasno kažejo vaš dvom. Kadar gre za opomin, ki zadeva resnejše težave, kot je zamujanje, boste s pomočjo tistega dela zgodbe, ki vam ga predstavi zaposleni, odkrili dejstva, ki se jih niste zavedali in bi lahko vplivala na vašo razlago položaja. Nikoli se ne prepirajte in izgubljajte živcev. Zelo pomembno je, da nadrejenega pri odločitvi za opomin vodi razum, in ne čustva. Namesto na osebo se vedno osredotočite na težavo.

Povzeto po knjigi Zgradimo boljše odnose, Dale Carnegie

V katerem astrološkem znamenju so rojene najboljše šefice?

Najboljše šefice so rojene v znamenju ovna, device, tehtnice in strelca.