KAKO LAHKO PREPREČITE IZGORELOST?

Kako lahko preprečite izgorelost?
Kako lahko preprečite izgorelost?

Kako lahko preprečite izgorelost?

Predviden čas branja 3 minutes

Izgorelost je najpogostejša na delovnem mestu, čeprav obstaja razlika med slabim delovnim dnem in izgorelostjo v službi. Skoraj vsak se včasih počuti preobremenjen, naveličan ali premalo cenjen, ko nihče ne opazi kaj šele nagradi našega žongliranja z različnimi obveznostmi in ko odhod v službo terja skoraj medčloveški napor. Izgorelost na delovnem mestu ni enaka stresu na delovnem mestu. Izgorelost je lahko rezultat dolgotrajnega stresa, vendar je ne moremo opredeliti kot prekomeren stres. Ko smo pod stresom, si vse preveč ženemo k srcu, ko pa smo izgoreli, ne vidimo nobene možnosti za izboljšanje. Sploh si ga ne želimo. Razlog za izgorelost je lahko prekomeren stres, toda obstajajo tudi drugi. Lahko je posledica frustracije. Obljube, ki so nam bile dane, se niso izpolnile, nismo dobili pričakovanega.

RAZLIKA MED STRESOM IN IZGORELOSTJO

Stres, obsega vsega preveč, preveč pritiska, ki od nas zahteva preveč telesnega in duševnega napora. Toda ko smo pod stresom, si lahko še vedno zamišljamo, da se bomo bolje počutili, če nam bo uspelo stvari vzeti v svoje roke. Izgorelost pa je občutek praznosti, pomanjkanje motivacije, ko nam je popolnoma vseeno. Pregoreli ljudje pogosto ne vidijo nobene možnosti za pozitivne spremembe situacije, v kateri so. Če je prekomeren stres podoben utapljanju v dolžnostih, je izgorelost podobna popolni izsušenosti.

Kako lahko preprečite
  • Značilnost stresa: občutek nujnosti in hiperaktivnosti, pomanjkanje energije, lahko povzroči občutek strahu in zlom,  lahko povzroči rane na želodcu, srčni napad in druge telesne bolezni.
  • Značilnosti izgorelosti: povzroča občutek nemoči in brezupa, pomanjkanje motivacije, lahko povzroči odtujenost in depresijo, škoda je predvsem čustvena, življenje se lahko zdi brezizhodno.

Izgorelosti se je najbolje izogniti tako, da prenehamo početi, kar počnemo, in se lotimo nečesa drugega.

Včasih to pomeni spremembo službe ali spremembo kariere. Za večino je to skrajni ukrep in nelahka odločitev. Pametneje se je zavedati ravni stresa in preobremenjenosti, ki se prevešata v izgorelost in to preprečiti. Jasno izrazite delovna pričakovanja. Zaprosite za spremembo. Zaprosite za drugačne dolžnosti. Vzemite si dopust. Počitek lahko ozdravi telesno utrujenost, toda večina je v službi duševno in ne telesno utrujena. Telovadba lahko prežene utrujenost in stres pri ljudeh, ki delajo za računalnikom ali na drugih miselno zahtevnih delovnih mestih. Pojdimo na sprehod med odmorom za malico.

Kako lahko preprečite

PROCES IZGOREVANJA

Ljudje, ki doživljajo izgorelost, kažejo naslednje znake; delajo veliko bolj, kot je telesno in duševno potrebno za nalogo, ki jo opravljajo, zanemarjajo svoje telesne potrebe, družino in svoje prejšnje dejavnosti, da bi zadostili zahtevam v službi, družabne stike omejijo na najmanjšo možno mero, njihovo obnašanje je pogosto nepredvidljivo, počutijo se prazne, zapadejo v globoko depresijo.