Smeh je edinstveno in zanesljivo znamenje prijateljskega razpoloženja.
Estimated reading time: 4 minute
Čustva se nemara res širijo kot virusi, toda ne širijo se vsa z enako lahkoto. Hitrejše širjenje dobrega razpoloženja neposredno vpliva na poslovne rezultate. Razpoloženja vlivajo na učinkovitost našega dela, pri čemer optimizem krepi sodelovanje, poštenje in poslovni učinek. Smeh še prav posebej ponazarja moč sistema brez povratne zanke v delovanju in nalezljivo naravo vseh čustev. Ko zaslišimo smeh, se samodejno nasmehnemo ali zasmejemo tudi sami in tako sprožimo spontano verižno reakcijo, ki se razširi po skupini.
Veselje se tako zlahka širi, ker naši možgani vsebujejo krožne povezave, ki so namenjene prav prestrezanju nasmehov in smeha, ki nas spravi v smeh.
Rezultat je pozitivna čustvena ugrabitev. Od vseh čustvenih signalov so najbolj nalezljivi nasmehi. Skoraj nemogoče je, da se ne bi nasmehnil v odziv na prejeti nasmeh. Morda je nasmeh tako učinkovit zaradi vloge, ki jo je odigral v evoluciji. Nasmeh in smeh sta se razvila kot nebesedna načina krepitve zavezništev, ki sta sporočala, da je posameznik sproščen in prijateljski, ne pa oprezen ali sovražen. Smeh je edinstveno in zanesljivo znamenje prijateljskega razpoloženja.

Smeh, v nasprotju z drugimi čustvenimi signali, predvsem z nasmehom, ki ga lahko hlinimo, je posledica zelo zapletenih živčnih reakcij, ki so v veliki meri nehotne, zato ga je teže hliniti.
Zaigran nasmeh se lahko izmuzne našemu čustvenemu radarju, prisiljen smeh pa vedno zveni votlo. V nevrološkem smislu je smeh najkrajša možna razdalja med ljudmi, ker v trenutku poveže limbične sisteme. Ta takojšnja nehotna reakcija je najbolj neposredna možna komunikacija med ljudmi, ki poteka iz možganov v možgane, pri čemer je intelekt udeležen v stanju, ki bi ga lahko imenovali limbični sistem.
Zatorej ne preseneča, da se ljudje, ki uživajo v družbi drug drugega, pogosto in z lahkoto smejejo, tisti, ki si ne zaupajo, si niso všeč ali so si v kakršnemkoli navzkrižju, pa se skupaj smejejo zelo redko ali pa sploh nikoli. V vsakem delovnem okolju je smeh jasen kazalec čustvene temperature skupine, ki brez dvoma sporoča, da so ljudje navzoči tudi s srcem, in ne le z umom. Še več, smeh v službi praviloma ni odziv na slišano šalo. Smeh je skoraj vedno prijateljski odziv na običajne pripombe.

Pošten smeh pošilja pomirjajoče sporočilo; Sva na isti valovni dolžini, razumeva se.
Je izraz zaupanja, sproščenosti in skupinskega pogleda na svet. Smeh pomeni, da je tisti hip vse dobro. Ali se bomo z lahkoto nalezli vodjevih čustvenih stanj ali ne, je torej odvisno od tega, kako izrazito njegov obraz, glas in kretnje zrcalijo njegova čustva. Bolj spretno ko vodja izraža svoja čustva, hitreje se ta čustva širijo. Pri tem pa je seveda ni potreben noben teater; ker ljudje pozorno opazujejo vodjo, imajo tudi prefinjeni čustveni izrazi močan vpliv.
Bolj ko je vodja odprt, prej se tudi drugi nalezejo njegove strasti. Vodje s tovrstnimi darovi so pravi čustveni magnet, ki samodejno pritegnejo ljudi. Čustveno inteligentni vodje privlačijo nadarjene ljudi predvsem zato, ker je z njimi pravo veselje sodelovati. In nasprotno; vodje, ki oddajajo negativna čustva, so razdražljivi, preobčutljivi, oblastni ali hladni, ljudi odbijajo. Nihče noče delati z godrnjačem. Optimistični, navdušeni vodje veliko laže obdržijo svoje ljudi kot tisti šefi, ki so nagnjeni k negativnemu razpoloženju.
Preberite tudi NAJ BO SMEH VAŠ STALEN SOPOTNIK in KAKO PREBUDITI HUMOR V DRUŽINI