POZITIVEN, NEGATIVEN IN HIPERSTRES NA DELOVNEM MESTU

Kako obvladati negativen in hiperstres na delovnem mestu ter prebudite pozitiven stres?
Kako obvladati negativen in hiperstres na delovnem mestu ter prebudite pozitiven stres?

Kako obvladati negativen in hiperstres na delovnem mestu ter prebudite pozitiven stres?

Predviden čas branja: 4 minutes

Stres je del vsake službe. Če ne bi bilo stresa, bi nam bilo verjetno dolgčas. Toda ko stres postane prehud, je treba nekaj ukreniti. Stres je odziv telesa na določene okoliščine. Je kot nespecifičen odziv telesa na zahteve, s katerimi se sooča, lahko je tudi poskus našega uma in telesa, da bi se prilagodila na spremenljivo situacijo z odzivom živčnega sistema, sistema obtočil, imunskega sistema in številnih drugih organov. Stresni dejavniki so spremenljive situacije in okoliščine, s katerimi se srečujemo in ki povzročijo telesni odziv stresnega prilagajanja. To lahko vključuje resne situacije, kot na primer pravkar diagnosticirano bolezen ali vsiljeno spremembo službe. Lahko so tudi preproste okoliščine, kot je prometni zastoj ali računalniška zagata v službi.

POZITIVEN STRES

Vse oblike niso slabe. Pozitiven stres je pomemben del motivacije, ki nas spodbudi k izjemnim dosežkom. Da nam energijo, boljšo osredotočenost, zbranost. Ta stres izvira iz situacij, nad katerimi imamo določeno stopnjo nadzora, predstavitev v službi ali glasbeni nastop. Naredi nas bolj ustvarjalne in učinkovite, če ga obvladamo.

Kako obvladati negativen in hiperstres na delovnem mestu ter prebudite pozitiven stres?

NEGATIVEN STRES

To je stresni odziv, ki je destruktiven in negativen. Izvira iz odziva na situacijo, ki se zdijo zunaj našega nadzora in vpliva. Ko smo ogroženi ali ko nas je strah, telo izloči kemične snovi, ki sprožijo zaporedje dogodkov. To nam pospeši srčni utrip med pojavom, ki ga nekateri opisujejo kot pripravljenost na napad ali beg.

HIPERSTRES

To je stanje nenehnega negativnega stresa, ki ima negativen vpliv na odnose, zdravje in delovno storilnost. Pripelje do izgorelosti, ran na želodcu, srčnih napadov in živčnega zloma.

Pri vsaki nalogi obstaja zaželena stopnja stresa.

Brez stresa lahko nalogo malomarno ali sploh ne opravimo, ker nam pozornost zlahka odtava drugam, ker delamo napake ali celo zaspimo. Če je stres premočan, smo lahko preveč zbegani ali preveč osredotočeni na eno samo plat naloge, zato težko vemo, kdaj in kako ukrepati. Naša storilnost je okrnjena. Hud stres lahko tudi okrni koordinacijo in koncentracijo. Posameznik pod hudim stresom je lahko ohromljen od strahu. Lahko se tudi razjezi ali se nalogi izogiba. V tem primeru posameznik preprosto podleže paniki in zbeži pred stresno situacijo. Če stres traja predolgo, lahko povzroči telesno ali duševno bolezen. Hud stres z občutkom brezupa lahko celo povzroči prezgodnjo smrt posameznika.

Kako obvladati negativen in hiperstres na delovnem mestu ter prebudite pozitiven stres?

Na srečo je mogoče večino stresnih situacij rešiti z uporabo enega od protistresnih sredstev, ki so:

  • SAMODISCIPLINA
  • LJUBEČA SKRB
  • SPROSTITEV
  • TELOVADBA
  • SMISEL ZA HUMOR
  • POMOČ DRUGIH

Vsak posameznik se mora ukvarjati z več dejavnostmi, ki mu pomagajo, da se sprosti, ali da se pravilno loti dela, ko je pod pritiskom. Že nekaj sproščujočih trenutkov lahko zmanjša stres in nam pomaga, da se spet lotimo dela spočiti in pripravljeni. Ne smemo dovoliti, da nas stres stre. Če bomo uporabili enega ali dva nasveta, bomo lažje obvladali težave, zaradi katerih smo pod pritiskom in spet normalno in produktivno zaživeli.

Povzeto po knjigi Premagajte skrbi in stres, Dale Carnegie