Migrena, ena najpogostejših oblik glavobola

Ponavljajoč se hud glavobol, ki ga navadno spremljajo še drugi moteči simptomi se imenuje migrena. Lahko traja do tri dni in človeka povsem onesposobi. Najboljši način za obvladovanje nagnjenosti k migreni je, da ugotovite, kateri dejavniki sprožijo vaše napade, da bi se jim lahko poskusili izogniti. Če kljub temu dobite migreno si jo lahko olajšate z različnimi ukrepi samopomoči.

Težava je trikrat pogostejša pri ženskah kakor pri moških, predvsem zaradi spreminjanja ravni hormonov pred menstruacijo in med njo, v nosečnosti in menopavzi, čeprav nekaterim ženskam prinese olajšanje. Prvi napad migrene se navadno pojavi v poznih najstniških ali dvajsetih letih, v nekaterih primerih celo prej. Redko se zgodi, da bi imeli prvo migreno stari več kot 50 let. Napadi postanejo z leti navadno redkejši in manj hudi in so precej manj značilni.

Migrena, ena najpogostejših oblik glavobola

Migreno povzroči dejavnik, zaradi katerega se arterije v možganih najprej skrčijo in nato razširijo.

Med enim in drugim napadom je raven serotoninov v možganih nizka, med samim napadom pa visoka. Med napadom je lahko porušena tudi raven drugih nevrotansmiterjev ter kalcija in magnezija.

Simptomi se razlikujejo od enega do drugega posameznika, a skupen dejavnik je silovita, kljuvajoča bolečina na eni strani glave. Doživite tudi lahko več čudnih zaznavanj, imenovanih avra, kot so prebliski svetlobe, cikcakaste linije ali slepo območje v vašem vidnem polju, ki se pojavijo pred napadom in trajajo do ene ure.

Ko se začne glavobol, je mnogim ljudem slabo ali bruhajo, postanejo lahko tudi občutljivi na svetlobo in zvok. Drugi možni simptomi so vrtoglavica, zvonjenje v ušesih in gluhost.

Migrena, ena najpogostejših oblik glavobola

Preprečite vsako pomanjkanje hranilnih snovi, zaradi katerih je migrena verjetnejša, z dobro uravnoteženo prehrano, ki vsebuje veliko vitamina B2 ali riboflavina; na primer polnozrnata živila, jajčni rumenjaki, mleko špinača in nemastno meso. Prehranjujte se bolj zdravo.

Stres je eden najpogostejših dejavnikov, ki sprožajo migreno, zato lahko zmanjšate tveganje, če se ga naučite obvladati.

V veliko pomoč vam je lahko terapija s sproščanjem, pa tudi masaža, joga, meditacija in aromaterapija. Čaji iz rožmarina, melise ali poprove mete učinkuje proti krčem in lahko zmanjšajo učinke migrene. Če čutite, da se približuje napad dodajte eno kapljico olja poprove mete in eno kapljico sivkinega olja v dve žlički mandljevega olja in si ga nežno vmasirajte v senca in na tilnik.

Preberite tudi IMATE TEŽAVE Z LASMI IN LASIŠČEM?