SPROSTITE SE IN UMIRITE SVOJ UM MALO DRUGAČE

Sprostite se in umirite svoj um malo drugače
Sprostite se in umirite svoj um malo drugače

Sprostite se in umirite svoj um malo drugače

Predviden čas branja: 7 minutes

Ko slišimo besedo sprostitev in umiritev uma, si običajno predstavljamo kakšno sprostitveno tehniko, po navadi meditacijo. Meditacija nam sproži asociacijo vzravnanega sedenja na stolu z rokami na nogah in navzgor obrnjenih dlaneh ali v sedeči joga pozi na tleh. Vzporedno prikličemo pravilen, že tisočkrat opisan  način dihanja in osredotočanja na nič. Vsekakor je dihanje s pravilnim vdihom in izdihom za naše splošno zdravje, predvsem za dihala zelo pomembno, vendar ga lahko izvajamo kadar koli ob kakršnem koli našem delovanju.

Tudi dojenček se ne uči pravilnega dihanja, ne razmišlja o njem, ampak ga enostavno izvaja, diha, obstaja, živi.

Lahko se sproščamo in umirjamo svoj um v tišini ali ob izbrani meditativni glasbi. Meditacijskih tehnik je številno, kot transmisijska, integralna, jogijska, zvočna, angelska, om in še mnoge druge.  Nekateri se poslužujejo tudi koncentracijske, vodene meditacije osredotočene na dih, mantro, plamen… preko CD-jev ali prisotnega mojstra meditacije.

https://horoskop.si/sprostite-se-in-umirite-svoj-um-malo-drugace/(se odpre v novem zavihku)

V kolikor vam je ta način meditacije všeč, uživate v njej in do popolnosti z njo umirite svoj um, seveda vztrajajte in z njo nadaljujte.

Pomembno je samo, da najdemo način in tehniko, ki nam najbolj odgovarja, saj nam bo le ta prinesla mnogo koristi na vseh področjih, če jo bomo izvajali dosledno in z veseljem. Postane naj del vašega vsakdanjika in naj vam ne bo škoda porabiti nobenega trenutka zanjo, kajti vsak se bo obrestoval v vaši umirjenosti, sproščenosti in  bolj ljubeči energiji.

S katero koli vrsto meditacije boste izboljšali tudi vaše dihanje, umirili um, dvignili kvaliteto vašega življenja, odpravili depresijo, stres, psihosomatske motenje kot so težave s prebavo, glavobol, utrujenost, izčrpanost in nespečnost. Na višjo raven boste lahko dvignili razvoj vaše zavesti, izboljšali odnose, povečali kreativnost ali si pomagali pri težavah z raznimi odvisnostmi (od odnosov, materialnih dobrin, drog, alkohola, kajenja, sladkarij…).

Ko boste v stanju popolne umirjenosti, se bosta uravnovesili vaša leva in desna polovica možganov in vas s tem popeljala v vaš lasten um umirjenega duha, kjer boste imeli priložnost prepoznati negativnosti in negativne vzorce, ki jih boste posledično lahko preobrazili v pozitiven vidik.

Poznamo tudi meditacije čuječnosti, pri kateri kot opazovalci opazujemo, kako se porajajo in odhajajo naše misli, da dosežemo stanje duha brez misli. Ta je primerna za individualno vadbo, saj lahko z njo, ko popolnoma umirimo um, iščemo tudi odgovore na svoja vprašanja. Te odgovore smo prej običajno iskali zunaj nas, v okolju ali knjigah, tečajih, z njo pa lahko sedaj prisluhnemo odgovorom znotraj nas.

Vsem načinom meditacije pa je skupno uravnovešenje duha, uma in telesa.

Sprostite se in umirite svoj um malo drugače

Nekateri zaradi nepravilnega in pretiranega izvajanja meditacij zabredejo v čudna stanja osame in blodenj, da vidijo samo angele, svetnike, mojstre in iluzorne slike ter zgodbe. Zato ostanite budni in prisotni, ter ne zaidite v skrajnosti, saj to ni namen učinkovite in za vas zdravilne, ter krepčilne meditacije. Posamezni nemirni in preobremenjeni ljudje rečejo, da meditacija ni za njih, da nimajo časa za te stvari, da ne morejo samo kar tako posedat in zreti v prazno. Ne vedo pa, da je lahko meditacija kar koli, čemur se boste posvetili predano in se na to osredotočali.

Odlična meditacija je lahko nekaj povsem drugega.

Za umiritev uma in za sprostitev je pomembno le, da si dovolimo biti z vsem svojim bitjem, srcem in umom v danem trenutku, saj smo tako osredotočeni le na tisti trenutek, ki trenutno traja, vse skrbi, okolje, hrup in ostalo za vas v tem danem trenutku, ki ga lahko želeno podaljšate, pa ne obstaja. Na skrbi in težave lahko popolnoma pozabite in odženete temne misli zgolj z osredotočenim nabiranjem in občudovanjem poljskega cvetja, z nabiranjem zelišč, ki jih boste lahko koristno uporabili.

Poskusite ustvariti svoj prvi zelenjavni ali cvetni vrtiček, ki vam bo v vsakem trenutku ukvarjanja z njim prinašal sprostitev, mir, spokojnost in hkrati radost v srcu.

V vašem umu ne bo v tem času vrtnarjenja prostora za zbegane misli, saj vas bo prežemala le mirnost povezave z zemljo, rastlinami in naravo (podobno kot pri koncentrirani meditaciji na plamen). Ko se boste sklanjali nad cvetlicami, vonjali njihov omamni vonj, občudovali njihovo lepoto in rast, tako zatopljeni v opojnost cvetlic sploh ne boste slišali ali opazili morebitnih mimoidočih, saj boste v bistvu v meditativnem stanju povezani le z energijo božanskosti.

Morda vas bo prevzelo ustvarjanje gurmanske hrane in se boste lotili harmonije okusov kulinaričnih mojstrovin.

Sprostite se in umirite svoj um malo drugače

Lahko se posvetite peki krofov ali piškotov in če jih boste pričeli izdelovati z veseljem, ter namenom sprostitve, osredotočanja na krofe, brez prisotnih begajočih misli in strahov, verjemite, da se boste po peki boljše, zadovoljno in čudovito počutili, saj boste v bistvu meditirali na te pekovske izdelke in zato ne bo v vašem umu prostora za prestrašenost, skrbi, stres, jezo ali destruktivne misli. Tudi plavanje na hrbtu (lebdenje) na mirni gladini vode lahko uporabite za edinstveno sproščujočo in hkrati poživljajočo meditacijo. Če smatrate, da nimate časa ali si ga ne želite vzeti za vrtnarjenje, kuhanje, peko, ker vam to ni všeč, je proti pričakovanju tudi predano pisanje računov, položnic ali zlivanje dušne izpovedi na papir lahko oblika osredotočenja in umirjanja uma brez oklepajočih misli.

Prav tako je spontano, mirno pranje posode lahko neke vrste meditacije.

Zato se čim prej pričnite sproščati in umirjati svoj um z ustvarjanjem cvetličnih šopkov, drobnih ročnih izdelkov, slikanjem, risanjem mandal in še mnogo je raznih radosti, ki vam lahko koristijo do umirjenega uma, zdravega, harmoničnega in lahkotnega načina vašega življenja. To spremembo lahko resnično dosežete z izvirnim načinom sproščanja ali za vas primerno meditacijo.

Za takšno umirjanje uma, telesa in duha ne potrebujete dodatnega časa, saj ga lahko vnesete v vaš vsakdanjik. Ta način vas ne bo časovno omejil, izčrpal, vrgel v stres, temveč vas bo napolnil z svežo energijo, pa tudi z globokim notranjim mirom, zraven pa še z zadovoljstvom, saj boste tako lažje delovali, postajali uspešni, lahkotneje boste opravljali svoje obveznosti, postali boste navdušeni nad  vašo notranjo mirnostjo, visoko koncentracijo, predvsem pa boste občutili srečno bivanje kljub kaosu, ki je okrog vas.

Pripravila T.C.