RAZREŠEVANJE KONFLIKTOV NA DELOVNEM MESTU

Kako se soočati s konflikti na delovnem mestu?
Kako se soočati s konflikti na delovnem mestu?

Kako se soočati s konflikti na delovnem mestu?

Predviden čas branja: 3 minute

Konflikt je opredeljen kot spopad med posamezniki, ki izhaja iz razlik v miselnem procesu, stališčih, razumevanju, interesih, zahtevah in celo včasih dojemanju. Konflikt povzroči vroče prepire, fizične zlorabe in vsekakor izgubo miru in harmonije. Konflikt lahko dejansko spremeni odnose. Majhen konflikt, ki ni obvladan ob pravem času, lahko povzroči veliko vojno in razdor, kar vodi do nemirov in neskladja.

Nesporazumi in spopadi obogateni z visokim egom vodijo tudi v konflikte. Vsak posameznik ima drugačen način gledanja na stvari in odziva na različne situacije.

Konflikti so nekaj vsakdanjega. Doživljamo jih s prijatelji, družino, največkrat pa se pojavijo v poklicnem življenju. Na delovnem mestu konflikt povzroča veliko frustracijo, bolečino, nelagodje, žalost in jezo. Vendar je normalen vidik življenja. V delovnem okolju, kjer imajo ljudje različne poglede na iste težave, se bodo zagotovo zgodila nesoglasja. Konflikti so v vsakdanjem življenju neizogibni. In ko se zgodijo, ideja ni, da bi jih poskušali preprečiti, temveč jih učinkovito rešiti in obvladati. Ko boste za reševanje vprašanj uporabili ustrezna orodja, boste lahko preprečili, da bi se razlike povečale do večjih težav. Vzpostavitev procesov upravljanja konfliktov je temeljnega pomena, saj pomaga zmanjšati število konfliktov. Reševanje sporov je sestavni del življenja.

Kako se soočati s konflikti na delovnem mestu?

Kako učinkovito reševati konflikte v službenem okolju?

  • Poslušajte aktivno in pustite, da vsak pove svoje
  • Raziščite situacijo
  • Določite načine za dosego skupnega cilja
  • Pojasnite, kaj je vir spora
  • Poiščite varno in zasebno mesto za pogovor

Prvi korak pri reševanju konflikta je razjasnitev njegovega vira. Opredelitev vzroka konflikta vam bo omogočila, da razumete, kako se je problem sploh začel. Če želite to narediti, se morate pogovoriti o potrebah, ki niso zadovoljene na obeh straneh. Prav tako morate zagotoviti medsebojno razumevanje. Še naprej postavljajte vprašanja, dokler niste prepričani, da vse sporne strani razumejo vprašanje.

Mnogi se pogosto sprašujejo kakšen je pristop k mirnemu reševanju težav?

Kako se soočati s konflikti na delovnem mestu?

Za konstruktiven pogovor morate najti okolje, ki je varno za pogovor. Takšen kraj vam omogoča tudi, da prevzamete potrebna tveganja za iskreno komunikacijo. Torej, preden poskušate rešiti katero koli težavo, poiščite varno in zasebno mesto za pogovor. Ne izbirajte pisarne ali lokacije kjer vas lahko nekdo sliši. Pri upravljanju konfliktnih procesov morate imeti skupen cilj, ki je reševanje problema in zagotovitev, da se težava ne pojavi znova.

Če želite rešiti katero koli težavo, se morate zavedati različnih stopenj konflikta. Tako boste lahko poiskali idealne načine za dosego skupnega cilja. Ko razjasnite vir konflikta, se pogovorite in preučite situacijo. Poslušajte, komunicirajte in skupaj razmišljajte, dokler ne izčrpate vseh možnosti. Zapomnite si, da so zdravi konflikti v službenem okolju lahko tudi zanimiv izziv, če jih rešite v pravi smeri z uporabo diplomatskih korakov. Konflikti, ki izzovejo jezo in nezadovoljstvo pa so lahko razlog, zaradi katerega v službo ne hodite več z nasmeškom na obrazu.