Mediteranska dieta niža tveganje za nastanek več bolezenskih stanj, kot na primer diabetesa, debelosti in visokega krvnega tlaka.

Mediteranski, oz. Sredozemski način prehranjevanja temelji na naravnih živilih, kar pomeni, da prevladujejo: olivno olje, ribe, morski sadeži, sadje, zelenjava, oreščki in ogljikovi hidrati, ki jih zaužijemo v večini s testeninami.

To ni posebna dieta, ampak življenjski način prehranjevanja prebivalcev Sredozemlja.

Dieta je sestavljena iz vsaj štirih obrokov z dodatno telesno aktivnostjo. S to vrsto prehrane se boste počutili lahkotno in zadovoljno, saj testenine spodbujajo hormon sreče serotonin, ki je naravni antidepresiv. Pri izgubljanju odvečnih kilogramov ima namreč velik pomen.

Študija, ki so jo znanstveniki z Univerze v Oxfordu izvedli v 28 deželah, kjer tradicionalno uživajo meso, je pokazala, da Mediteranska dieta, ki temelji na uživanju sadja, zelenjave, polnovrednih žit in olivnega olja, zmanjšuje možnost za nastanek rakastih obolenj debelega črevesa.

Mediteranski način prehranjevanja
Mediteranski način prehranjevanja

Različne študije so dokazale, da naj bi mediteranska dieta ugodno vplivala na težo ter tudi na zdravje možganov, srca in normalen krvni tlak. Ta dieta ni ravno stroga, gre bolj za zdrav način prehranjevanja, ki se ga lahko zelo hitro navadimo.

Vsekakor pa mora ta način prehranjevanja na nek način postati naš nov način življenja. Postopoma ga bomo sprejeli in vzljubili, ter nehali posegati po raznih tabletah, praških in pripomočkih, ki dajejo lažno upanje. Poleg tega pa nimamo dovolj vztrajnosti, da bi strogo upoštevali njihova navodila, potem smo jezni sami nase.

Odločite se za zdravo spremembo in se skušajte čim bolj približati temu načinu prehranjevanja, rezultati bodo kmalu tukaj!

S.V. univ.dipl.inž.živil.tehnol.

Preberite tudi ZDRAVI KORAKI V POZNEM ŽIVLJENJSKEM OBDOBJU